BRETT UTBUD AV HÖGKVALITATIVA HÄLSOTESTER – för både hem- och professionellt bruk

BRETT UTBUD AV HÖGKVALITATIVA HÄLSOTESTER – Enkelt och snabbt!

Leveransvillkor

1. Leveransvillkor

Produktpriser inkluderar moms. Betalning görs i SEK valuta. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Om tillgången på en produkt upphör eller förlängs i onödan förbehåller vi oss rätten att ensidigt avbryta delar av ordern för att påskynda leveransen. Vi skickar en orderbekräftelse via e-post, registrerade användare kan följa orderflödet från avsnittet ”Mitt konto” på webbplatsen. Vi skickar orderbekräftelsen till kundens e-postadress. Ett bindande handelsavtal nås i samband med orderbekräftelsen. Leverans har skett när en del av beställningen har levererats till konsumenten eller ett meddelande om att beställningen kan hämtas från posten.

2. Beställning

Abonnenten måste vara en juridiskt livskraftig person som bor i EU. Barn under 18 år kan beställa med vårdnadshavares samtycke. För att bekräfta beställningen måste kunden logga in på webbplatsen eller ange namn, adress, e-postadress, telefonnummer samt namn och kontaktuppgifter till abonnentens vårdnadshavare under 18 år. Testerit.seonlinebutikens kundregister är konfidentiellt och ingen information lämnas ut till andra parter. Kunden samtycker till de avtals-, order- och leveransvillkor som gäller vid beställningen avseende den order som ska levereras. Beställning sker endast Testerit.se webbplats. Vi skickar en orderbekräftelse via e-post.
Om produkterna distribueras till brevlådan och de produkter du beställer inte tål frosten kan du också beställa produkterna till din lokala post när du väljer Leverans till Posti eller paketautomation som leveransmetod. Säljaren ansvarar inte för skador orsakade av väderförhållanden.

3. Leveransmetoder

Testare i onlinebutiken använder omfattande leveransalternativ. Onlinebutiken eliminerar automatiskt de leveransmetoder som är lämpliga för beställningen, från vilken kunden kan välja det alternativ som de föredrar. Webbutiken förbehåller sig rätten att ändra leveransmetoden om leveransen inte kan ske med den valda leveransmetoden. Priset på den valda leveransmetoden läggs till priset på de beställda produkterna och meddelas kunden i kassaavsnitten i onlinebutiken innan du betalar för beställningen.

På vintern är det värt att notera att t.ex. många av våra urintest slations tål inte frost. Om produkterna distribueras till en utomhuspostlåda och de produkter du beställer inte tål frosten kan du även beställa produkterna som förpackning på upphämtningsplatsen posti eller Matkahuolto eller vid paketautomaten. Säljaren ansvarar inte för skador orsakade av väderförhållanden. Produktens frostkänslighet anges på produktens försäljningssida.

  • Brev

Som regel levereras ordern till mottagarens postlåda inom 4-6 arbetsdagar efter att ordern har skickats

Post paket automat

En postpaketautomat är ett enkelt sätt att ta emot paket. Beställningen kommer att levereras till valfri paketautomat och kan hämtas efter kl. 16.m. på arbetsdagen efter leveransen. Paketet lagras i det automatiserade dispenseringssystemet i sju dagar efter ankomsten. Ankomstmeddelandet och paketautomatens kod skickas via SMS. Kunden kan välja lämplig SmartPost-paketautomat baserat på orderns leveransadress från de framtida alternativen. Om SmartPost-maskinen är full levereras en beställning till närmaste Posti-upphämtningsplats. Testare skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst. Posti skickar ett ankomstmeddelande, paketautomatens platsnummer och dess upplåsningskod via sms. Leverans mån-fre vid 19.m.

Beställningar lagras i SmartPost i upp till 7 dagar.

Kundsupport för paketautomater (Posti-tjänsten): Tel. 0100 85933 eller [email protected] mån–fre 9–21, lör 9–18 och sön 12–18

  • Postpaket – Parcel Connect-paket

Parcel Connect är en paketprodukt som planerats för den internationella näthandeln och som möjliggör internationalisering av den finländska näthandeln. Parcel Connect-tjänsten produceras i samarbete med DHL och Bring. 

Tjänsten omfattar returer, både obeställbara försändelser och kundreturer. Du kan skriva ut kundreturkortet via Posti SmartShip och leverera det tillsammans med försändelsen som skickas till kunden. Adressaten kan returnera försändelsen till servicestället.

Beställningen kommer att levereras till den Posti upphämtningsplats du väljer och kan hämtas främst inom två arbetsdagar efter att ordern levererats. Ankomstmeddelandet kommer att skickas via SMS. Upphämtningsplatsen väljs i onlinebutiken baserat på kundens leveransadress. Den önskade upphämtningspunkten kan också väljas separat i onlinebutikens kassa från leveransalternativmenyn. Om upphämtningspunkten är överbelastad kan ordern levereras till en annan upphämtningsplats i närheten.

Testarit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen är på väg att lämna. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst. Posti skickar ett ankomstmeddelande antingen via SMS eller via e-post. Beställningen kan hämtas med hjälp av ett ankomstmeddelande eller frakt-ID. Upphämtaren måste alltid bevisa sin identitet när han eller hon hämtar. Paketet kan också hämtas av en annan person med ett frakt-ID och eget ID. Leverans mån-fre vid 19.m.

Beställningar lagras i upp till 7 dagar.

Leveranstid till Sverige 2-4 arbetsdagar

Danmark 3-4 arbetsdagar

 

4. Betalning

Visma Pay och företaget är betalningsförmedlare för PayPal

  • Visma Pay

Visma Pay (Paybyway Oy, Företags-ID 2486559-4), registrerad i finansinspektionens register över betalningsinstitut. Betalningen kommer att överföras via Visma Pay’s onlinetjänst och visma Pay eller Paybyway Oy kommer att visas som mottagare av betalningen via kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till online-återförsäljaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.

Transaktionen skapas mellan kunden i webbutiken och onlinebutiken. Webbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till butiken.

Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/

  • PayPal

PayPal är en internationell betaltjänst genom vilken betalkort kan användas

4.1 Visma Pay betalningsmetoder

Via Visma Pay kan du betala med betalkort (kredit/debet) och mobil plånbok. MobilePay, Masterpass, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort.

När du betalar med betalkort debiteras betalningen omedelbart från betalkortet

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit att onlinebutiker betalas i appinställningarna. Betalningar som görs med en MobilePay-plånbok debiteras det betalkort som är kopplat till plånboken. Om du inte debiterar en betalning till ett betalkort är det inte möjligt att betala med en MobilePay-plånbok i onlinebutiken.

Kontaktuppgifter till betaltjänsten Visma Pay

Visma Pay, Paybyway Oy (Företags-ID 2486559-4)
E-post: [email protected]
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar 9-17)
Postadress: Lasergatan 6, 53850 Villmanstrand

5. Leverans

Order bokförs på vardagar. Leveranstiden för produkter som levereras från lagret är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om de produkter som ska levereras beställs är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Fraktkostnaderna beror på den valda leveransmetoden, eventuella ytterligare tjänster, ordervikt och storlek. Du kan se fraktkostnader i onlinebutikens kassafunktion innan du slutligen accepterar beställningen.

Om produkten tillfälligt har på importörlager och vi inte kan leverera den inom 14 dagar kommer vi att meddela dig så snart som möjligt. Kuverten kommer direkt till orderadressen, men paketen måste hämtas från posten. När det gäller paket är leveranstiden längre på grund av ankomstmeddelandet som skickas från postkontoret.

6. Diskret leverans

Vi skickar alla brev och paket diskret förpackade, paketet berättar inte för utomstående dess innehåll eller den faktiska avsändaren. Alla våra kunduppgifter kommer att behandlas konfidentiellt och kommer inte att lämnas ut till tredje part om de inte kunden har godkänt dem. Visma Pay garanterar en säker transaktion.

7. Returer

Konsumenten har rätt att returnera oanvända och oöppnade produkter inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna, exklusive mottagningsdatum. De produkter som ska returneras måste finnas i originalförpackningen. Alla returkostnader betalas av returneraren om det inte finns ett tydligt leverantörsfel i leveransen.

Att inte hämta ut sitt paket på posten är inte samma som returnering eller ånger. Paket uthämtningsställe sparar ditt paket i 7 dygn innan det skickas tillbaka till oss. Vi behåller ditt paket i 14 dagar, under den tiden kan du beställa en återsändning för 16,90 € Efter att lagringstiden har överskridits kommer produkterna att kasseras eller skickas till återvinning utan separat meddelande, och de kommer inte att återbetalas till kunden.

8. Produkt som förlorats eller skadats vid leverans

Om produkten har gått förlorad eller skadats under leveransen måste onlinebutiken meddelas utan dröjsmål, men inom 14 dagar.

Om förpackningen har skadats under transporten och om de beställda produkterna också har skadats, gör en skaderapport till företaget som var i leverans utan dröjsmål. Kontakta oss då så kommer vi överens om leverans av en ny produkt.

9. Klagomål

Om du har fått fel produkt, felaktig mängd produkter eller skadad produkt, vänligen kontakta oss antingen via feedbackformuläret på webbplatsen eller via e-post [email protected]

10. Force majeure

Testerit.se ansvarar inte för att förhindra eller försena leveransen av en order om det finns force majeure, såsom krig, naturlig händelse, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, störningar i kollektivtrafiken eller andra liknande hinder som är oberoende av Kotiapteekki.net onlinebutik.

11. Tvistlösning

Eventuella tvister och meningsskiljaktigheter i ärenden ska regleras av finsk lag.

12. Ytterligare information

Om du har några frågor om produkterna eller leveransen, vänligen kontakta [email protected]

Ansvarsfriskrivning

Tillgång till denna webbplats är på egen risk. Global Network Oy garanterar inte att denna webbplats, dess servrar, dess e-postmeddelanden eller filer som laddas ner från denna webbplats är fria från virus eller andra skadliga komponenter som kan orsaka skador på din dator eller liknande enhet.

Global Network Oy garanterar inte att instruktionerna eller undervisningsmaterialet på webbplatsen kommer att ge önskat resultat. Global Network Oy garanterar inte att länkarna på webbplatsen fungerar och endast är ”som de är” på webbplatsen. Ingen av de tredjepartswebbplatser eller onlinebutiker som denna webbplats kan innehålla länkar till kontrolleras av Global Network Oy, och Global Network Oy har inget ansvar eller skyldigheter när det gäller innehållet, kommunikationen eller materialet som finns däri. Global Network Oy ansvarar inte för fel eller tillgänglighet av produkter, innehåll eller leverans på tredjepartswebbplatser till vilka Global Network Oy:s webbplatser kan innehålla länkar. Global Network Oy ansvarar inte för användningen av produkter eller testresultat som tillhandahålls av tredjepartswebbplatser för deras korrekta ändamål eller för ändamål för vilka de inte är avsedda, såsom diagnostik. Global Network Oy ansvarar inte för eventuella missförstånd som kan orsakas av produkter eller testresultat på tredjepartswebbplatser.

Scroll to Top