1. Leveransvillkor
Produktpriser inkluderar moms. Betalning görs i SEK valuta. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Om tillgången på en produkt upphör eller förlängs i onödan förbehåller vi oss rätten att ensidigt avbryta delar av ordern för att påskynda leveransen. Vi skickar en orderbekräftelse via e-post, registrerade användare kan följa orderflödet från avsnittet ”Mitt konto” på webbplatsen. Vi skickar orderbekräftelsen till kundens e-postadress. Ett bindande handelsavtal nås i samband med orderbekräftelsen. Leverans har skett när en del av beställningen har levererats till konsumenten eller ett meddelande om att beställningen kan hämtas från posten.
2. Beställning
Abonnenten måste vara en juridiskt livskraftig person som bor i EU. Barn under 18 år kan beställa med vårdnadshavares samtycke. För att bekräfta beställningen måste kunden logga in på webbplatsen eller ange namn, adress, e-postadress, telefonnummer samt namn och kontaktuppgifter till abonnentens vårdnadshavare under 18 år. Testerit.seonlinebutikens kundregister är konfidentiellt och ingen information lämnas ut till andra parter. Kunden samtycker till de avtals-, order- och leveransvillkor som gäller vid beställningen avseende den order som ska levereras. Beställning sker endast Testerit.se webbplats. Vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post.
Om produkterna levereras till en postlåda och den eller de produkter du beställt inte tål frosten, kan du beställa dem som paket till Postens eller Matkahuoltos verksamhetsställe eller ombud. Säljaren ansvarar inte för skador orsakade av väderförhållanden.
3. Leveransmetoder
Testare i onlinebutiken använder omfattande leveransalternativ. Onlinebutiken eliminerar automatiskt de leveransmetoder som är lämpliga för beställningen, från vilken kunden kan välja det alternativ som de föredrar. Webbutiken förbehåller sig rätten att ändra leveransmetoden om leveransen inte kan ske med den valda leveransmetoden. Priset på den valda leveransmetoden läggs till priset på de beställda produkterna och meddelas kunden i kassaavsnitten i onlinebutiken innan du betalar för beställningen.
På vintern är det värt att notera att t.ex. många av våra urintest slations tål inte frost. Om produkterna distribueras till en utomhuspostlåda och de produkter du beställer inte tål frosten kan du även beställa produkterna som förpackning på upphämtningsplatsen posti eller Matkahuolto eller vid paketautomaten. Säljaren ansvarar inte för skador orsakade av väderförhållanden. Produktens frostkänslighet anges på produktens försäljningssida.
- Brev
Leveranstiden är 4-10 arbetsdagar (indikativ leveranstid), levereras till brevlådan, ingen spårningsinformation. distribueras vanligtvis inom 3 arbetsdagar. Posti har ibland problem med sin brevutdelning och vi rekommenderar inte brevpost om du behöver din beställning snabbt. Observera att leveranstiden är vägledande och att vi inte kan garantera att brevutdelningen fungerar.
- Post paket automat
En postpaketautomat är ett enkelt sätt att ta emot paket. Beställningen kommer att levereras till valfri paketautomat och kan hämtas efter kl. 16.m. på arbetsdagen efter leveransen. Paketet lagras i det automatiserade dispenseringssystemet i sju dagar efter ankomsten. Ankomstmeddelandet och paketautomatens kod skickas via SMS. Kunden kan välja lämplig SmartPost-paketautomat baserat på orderns leveransadress från de framtida alternativen. Om SmartPost-maskinen är full levereras en beställning till närmaste Posti-upphämtningsplats. Testerit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst. Posti skickar ett ankomstmeddelande, paketautomatens platsnummer och dess upplåsningskod via sms. Leverans mån-fre vid 19.m.
Beställningar lagras i SmartPost i upp till 7 dagar.
Kundsupport för paketautomater (Posti-tjänsten): Tel. 0100 85933 eller [email protected] mån–fre 9–21, lör 9–18 och sön 12–18
- Postpaket
Beställningen kommer att levereras till den Posti upphämtningsplats du väljer och kan hämtas främst inom två arbetsdagar efter att ordern levererats. Ankomstmeddelandet kommer att skickas via SMS. Upphämtningsplatsen väljs i onlinebutiken baserat på kundens leveransadress. Den önskade upphämtningspunkten kan också väljas separat i onlinebutikens kassa från leveransalternativmenyn. Om upphämtningspunkten är överbelastad kan ordern levereras till en annan upphämtningsplats i närheten.
Testare skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen är på väg att lämna. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst. Posti skickar ett ankomstmeddelande antingen via SMS eller via e-post. Beställningen kan hämtas med hjälp av ett ankomstmeddelande eller frakt-ID. Upphämtaren måste alltid bevisa sin identitet när han eller hon hämtar. Paketet kan också hämtas av en annan person med ett frakt-ID och eget ID. Leverans mån-fre vid 19.m.
Beställningar lagras i upp till 7 dagar.
- Hemleverans via e-post
Som regel levereras ordern till nästa arbetsdag efter att ordern har levererats. Den levereras till mottagaren mellan kl. 09.00 och 21.00 vid överenskommen tidpunkt. Posti samtycker till mottagaren av leveranstiden i förväg via sms, genom vilket länken låter dig välja lämplig leveranstid.
Beställningar levereras till mottagare på vardagar. I de största städerna är distribution möjlig fram till kl. 21.m., i andra områden levereras leveranser med 14.m.
Testerit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst.
Om mottagaren inte kan nås skickas en begäran om kontakt till honom eller henne i pappersform. Om mottagaren inte är i kontakt kommer försändelsen att returneras till avsändaren efter sju dagar.
- Litet paket med post
Det lilla paketet kommer fram inom fem arbetsdagar och det levereras behändigt direkt till mottagarens postlåda, brevlåda eller bakom dörren med annan post. Testerit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via Postis leveransspårningstjänst.
- 🚚 Posti Express
Leverans direkt till dörren, vanligtvis nästkommande vardag mellan kl. 8 och 16.
Observera! Passar bäst för företagsadresser, men fungerar även hemma om du är hemma under dagen.
Om mottagaren inte kan nås vid leverans kan försändelsen hämtas på närmaste postombud, där den lagras i 7 dagar.
- Matkahuolto XXS-paket
Paketet levereras i regel till Matkahuoltos verksamhetsställe eller ombud inom 1–2 vardagar och i större städer även på lördagar. Du kommer att meddelas så snart ditt paket är klart för upphämtning.
Paketet förvaras i paketautomaten och paketautomaten i sju dagar efter att det anlänt
- Färdtjänst nära paket
Beställningen kommer att levereras till din valda Matkahuolto paketpunkt eller paketautomat och kan hämtas som regel inom 1-2 arbetsdagar efter att beställningen skickats. Paketet förvaras vid paketpunkten och i paketautomaten i sju dagar efter ankomsten. Ankomstmeddelandet och eventuell paketmaskinskod kommer att skickas via SMS eller e-post. Du kan hämta Matkahuolto-paket från över 2000 paketautomater och paketautomater runt om i Finland (t.ex. Matkahuolto, K-Markets, R-kiosker och många andra Matkahuolto-paketautomater).
Testerit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via Tjänsten Matkahuolto Lähetyst seuranta.
- Hemdistribution av resetjänster
Som regel levereras ordern upp till 1-3 arbetsdagar efter att ordern har skickats. Den distribueras till mottagaren mellan kl. 09.00 och 21.00 på arbetsdagen efter distributionsdatumet. För konsumentkunder samtycker Matkahuolto till mottagaren av leveranstiden i förväg via telefon eller sms.
Testerit skickar ett spårnings-ID till ett e-postmeddelande som tillhandahålls av prenumeranten när beställningen har lämnat. Paketet kan spåras via matkahuoltos leveransspårningstjänst
UPPMÄRKSAMHET!
Testare är INTE ansvariga för förseningar på grund av transport av försändelser. Vi rekommenderar att du gör din beställning i tid. Posti och Matkahuolto har då och då problem med utdelningen. Postis felanmälningar kan leda till eventuella leveransproblem. På webbplatsen finns också information om Postis ständigt föränderliga utdelningspraxis.
4. Betalning
Visma Pay och företaget är betalningsförmedlare för PayPal
- Visma Pay
Visma Pay (Paybyway Oy, Företags-ID 2486559-4), registrerad i finansinspektionens register över betalningsinstitut. Betalningen kommer att överföras via Visma Pay’s onlinetjänst och visma Pay eller Paybyway Oy kommer att visas som mottagare av betalningen via kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till online-återförsäljaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.
Transaktionen skapas mellan kunden i webbutiken och onlinebutiken. Webbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till butiken.
Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/
- PayPal
PayPal är en internationell betaltjänst genom vilken betalkort kan användas
4.1 Visma Pay betalningsmetoder
Via Visma Pay kan du betala med betalkort (kredit/debet) och mobil plånbok. MobilePay, Masterpass, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort.
När du betalar med betalkort debiteras betalningen omedelbart från betalkortet
MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit att onlinebutiker betalas i appinställningarna. Betalningar som görs med en MobilePay-plånbok debiteras det betalkort som är kopplat till plånboken. Om du inte debiterar en betalning till ett betalkort är det inte möjligt att betala med en MobilePay-plånbok i onlinebutiken.
Pivo
Factura Jousto Jousto När du har fått fakturan kan du bestämma om du vill betala den i sin helhet eller i delar. Med avbetalningen kan du betala för dina inköp i upp till 36 avbetalningar, från 9,90 eur/månad. Kostnaden för delbetalningen av flexibiliteten är 3,90 eur per månad och 19,90 % kreditränta. Du kan betala för köp på 30-3000 euro med Jousto. Aurajoki Nordic Oy agerar kreditutfrågare. Läs mer om Flexibilitet på www.jousto.com.
Ange betala faktura till företag: Du kan betala för inköp direkt med en vanlig faktura adresserad till ditt företag. Betalningsperioden för fakturan är 14 dagar från fakturadatumet. Faktureringstillägget är 5,00 EUR. Fakturan är Arvato Financial Systems och betalningsperioden beviljas av Enterpay Finance Oy. Användarvillkor https://www.enterpay.fi/ehdot-palvelu/
Kontaktuppgifter till betaltjänsten Visma Pay
Visma Pay, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: [email protected]
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar kl. 9–17)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Villmanstrand
5. Leverans
Order bokförs på vardagar. Leveranstiden för produkter som levereras från lagret är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om de produkter som ska levereras beställs är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Fraktkostnaderna beror på den valda leveransmetoden, eventuella ytterligare tjänster, ordervikt och storlek. Du kan se fraktkostnader i onlinebutikens kassafunktion innan du slutligen accepterar beställningen.
Om produkten tillfälligt har på importörlager och vi inte kan leverera den inom 14 dagar kommer vi att meddela dig så snart som möjligt. Kuverten kommer direkt till orderadressen, men paketen måste hämtas från posten. När det gäller paket är leveranstiden längre på grund av ankomstmeddelandet som skickas från postkontoret.
6. Diskret leverans
Vi skickar alla brev diskret förpackade utan avsändarinformation, innehållet i paketet är inte klart för utomstående. Alla våra kunduppgifter kommer att behandlas konfidentiellt och kommer inte att lämnas ut till tredje part om de inte kunden har godkänt dem. Visma Pay garanterar en säker transaktion.
7. Returer
Konsumenten har rätt att returnera oanvända och oöppnade produkter inom 14 (14) dagar efter mottagandet av produkten/produkterna, exklusive mottagningsdatum. De produkter som ska returneras måste finnas i originalförpackningen. Alla returkostnader betalas av returneraren om det inte finns ett tydligt leverantörsfel i leveransen.
Att inte lösa in ett paket är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. Ej hämtade paket kommer att returneras till Testare om de inte har hämtats av leverantörens förfallodatum. Att returnera varorna utan föregående meddelande eller inte lösa in paketet räcker inte för att avbryta. Vi lagrar returnerade paket i 14 dagar efter deras ankomst tillbaka till Testerit. Om du vill att beställningen ska skickas på nytt trots returen kommer vi att debitera en separat returfraktavgift på 16,90 € med en förskottsfaktura till din e-post. Paketet överförs till transport när betalningen har anlänt. Efter att lagringstiden har överskridits kommer produkterna att kasseras eller levereras för återvinning utan separat meddelande, och de kommer inte att återbetalas till kunden.
8. Produkt som förlorats eller skadats vid leverans
Om produkten har gått förlorad eller skadats under leveransen måste onlinebutiken meddelas utan dröjsmål, men inom 14 dagar.
Om förpackningen har skadats under transporten och om de beställda produkterna också har skadats, gör en skaderapport till företaget som var i leverans utan dröjsmål. Kontakta oss då så kommer vi överens om leverans av en ny produkt.
9. Klagomål
Om du har fått fel produkt, felaktig mängd produkter eller skadad produkt, vänligen kontakta oss antingen via feedbackformuläret på webbplatsen eller via e-post [email protected]
10. Force majeure
Testerit.se ansvarar inte för att förhindra eller försena leveransen av en order om det finns force majeure, såsom krig, naturlig händelse, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, störningar i kollektivtrafiken eller andra liknande hinder som är oberoende av Kotiapteekki.net onlinebutik.
11. Tvistlösning
Eventuella tvister och meningsskiljaktigheter i ärenden ska regleras av finsk lag.
12. Ytterligare information
Om du har några frågor om produkterna eller leveransen, vänligen kontakta [email protected]
Ansvarsfriskrivning
Tillgång till denna webbplats är på egen risk. Global Network Oy garanterar inte att denna webbplats, dess servrar, dess e-postmeddelanden eller filer som laddas ner från denna webbplats är fria från virus eller andra skadliga komponenter som kan orsaka skador på din dator eller liknande enhet.
Global Network Oy garanterar inte att instruktionerna eller undervisningsmaterialet på webbplatsen kommer att ge önskat resultat. Global Network Oy garanterar inte att länkarna på webbplatsen fungerar och endast är ”som de är” på webbplatsen. Ingen av de tredjepartswebbplatser eller onlinebutiker som denna webbplats kan innehålla länkar till kontrolleras av Global Network Oy, och Global Network Oy har inget ansvar eller skyldigheter när det gäller innehållet, kommunikationen eller materialet som finns däri. Global Network Oy ansvarar inte för fel eller tillgänglighet av produkter, innehåll eller leverans på tredjepartswebbplatser till vilka Global Network Oy:s webbplatser kan innehålla länkar. Global Network Oy ansvarar inte för användningen av produkter eller testresultat som tillhandahålls av tredjepartswebbplatser för deras korrekta ändamål eller för ändamål för vilka de inte är avsedda, såsom diagnostik. Global Network Oy ansvarar inte för eventuella missförstånd som kan orsakas av produkter eller testresultat på tredjepartswebbplatser.